מינויים

"גליל-נהריה": מנהל חדש לשירות ניתוחים אנדוסקופיים בבסיס גולגולת

ד"ר יובל גרובר שמונה לתפקיד פעל להקמת השירות במחלקה הנוירוכירורגית, במסגרתו בוצעו עד כה בביה"ח לגליל בנהריה כ-150 ניתוחים להסרת גידולים מאזור בלוטת יותרת המוח ואזור בסיס הגולגולת

ד"ר יובל גרובר, מנהל שירות ניתוחים אנדוסקופיים לבסיס גולגולת במרכז הרפואי לגליל. צילום: דוברות ביה"ח

מינוי חדש במחלקה הנוירוכירורגית שבמרכז הרפואי לגליל בנהריה: ד"ר יובל גרובר, נוירוכירורג בכיר, נבחר במכרז למנהל שירות תחום ניתוחים אנדוסקופיים לבסיס גולגולת.

ד"ר גרובר, בן 50, יצא עם תום תקופת ההתמחות לשנתיים של השתלמות עמיתים (Fellowship) באוניברסיטת וירג'יניה בארה"ב, בתחום ניתוחים אנדוסקופיים לבסיס גולגולת. עם שובו לארץ, בשנת 2014, השתלב בצוות הבכיר של המחלקה הנוירוכירורגית, בניהולו של פרופ' ז'אן סוסטיאל, והקים את השירות החדש, תוך הקפדה על קשר ישיר עם הקהילה. מאז הקמת השירות בוצעו במרכז הרפואי כ-150 ניתוחים אנדוסקופיים לבסיס גולגולת.

הניתוחים כוללים הסרת גידולים שונים מאזור בלוטת יותרת המוח (היפופיזה) ואזור בסיס הגולגולת. כמו כן, מבוצעים תיקונים של דלף נוזל השדרה מאזור בסיס הגולגולת. את הניתוחים מבצע ד"ר גרובר יחד עם ד"ר טל מרשק, מנהל היחידה הרינולוגית במחלקת אא"ג-ניתוחי ראש-צוואר.

ניתוחי בסיס גולגולת מהווים אתגר מיוחד ונחשבים לקשים ולמורכבים ביותר במקצוע, מתוך מגוון ניתוחי מוח המבוצעים במחלקה הנוירוכירורגית. בסיס הגולגולת נחשב לאזור רגיש ביותר, עליו "יושב" המוח, ודרכו עוברים כלי דם המזינים את המוח, ואשר ממנו יוצאים עצבים אל איברים כעיניים, לשון ולוע. גידול הנמצא בבסיס הגולגולת מהווה אתגר גדול, מכיוון שהוא עוטף את המבנים התקינים של מערכת העצבים וכלי הדם. בניתוח להסרת גידול בבסיס הגולגולת יש להקפיד לשמור על המבנים האנטומיים שכל כך חיוניים לתפקוד התקין של מערכת העצבים.

השיטה האנדוסקופית מבוצעת דרך הנחיריים, תוך שימוש בסיב אופטי זעיר ומכשור ייעודי. היתרונות בגישה זו הם שהניתוחים נחשבים לבטוחים יותר מבעבר, כיוון שהם מבוצעים דרך פתח טבעי ולא דרך הראש או מבנה המוח. בנוסף, זמן ההחלמה קצר יותר.

מנהל המרכז הרפואי, פרופ' מסעד ברהום, בירך את ד"ר גרובר על קבלת התפקיד ואיחל לו הצלחה.

נושאים קשורים:  מינויים,  חדשות,  המרכז הרפואי לגליל,  ד"ר יובל גרובר
תגובות
27.03.2024, 19:30

ברכות חמות יובל