• יו"ר: ד"ר ברוך קפלן
  • מזכיר: ד"ר חגי לנדוב
  • גזבר: ד"ר אריה ליפשיץ
  • חברי ועד: ד"ר להבית אקרמן
  • ד"ר ריאד קאסם
  • ועדת ביקורת: ד"ר אביקם הראל, ד"ר אילן כץ ,ד"ר דוד צמח
חדשות

האוצר מציע: מתן רשיון לניתוחים פרטיים רק במכרז תחרותי

במשרד האוצר מציעים לשנות את חוק ההסדרים למתן רשיונות לחדרי ניתוח באשפוז פרטי – מי שייתן הנחות גבוהות ושימוש רחב יותר לרפואה הציבורית יזכה במכרז

חדר ניתוח (אילוסטרציה)
חדר ניתוח (אילוסטרציה)

אגף התקציבים במשרד האוצר מנסה לכלול ב"חוק ההסדרים" המתוכנן סעיף חדש לשם אסדרת פתיחתם של חדרי ניתוח באשפוז פרטי. הוא צפוי לשנות את האיזון שבין הרפואה הפרטית לציבורית. כך דיווח בסוף השבוע (ו') אדריאן פילוט ב"כלכליסט".

לפי המסתמן, מתן רשיון להפעלת חדר ניתוח לביצוע ניתוחים פרטיים ייעשה מעתה בהליך תחרותי, כלומר במכרז - וזאת בניגוד למצב הקיים שבו כל בית חולים רשאי למעשה לבקש אישור כזה ממשרד הבריאות שמחליט אם להעניקו. לפי נתוני האוצר, כך דווח, בארבע השנים האחרונות נרשם זינוק בפתיחת חדרי ניתוח פרטיים מ-26 ב-2017 לכ-60 כעת.

מי שיזכה במכרז, לפי המוצע בנושא בטיוטת החוק, לא יהיה בית החולים שישלם בעד הרשיון הכי הרבה לקופת המדינה אלא מי שיענה על שני קריטריונים המיועדים לחזק את הרפואה הציבורית ולקצר תורים: בית חולים שיציע שימוש מעבר ל-60% המינימליים לרפואה הציבורית יקבל עדיפות. אם בית החולים יציע שימוש של 62% לצורכי הרפואה הציבורית ואחר יציע שימוש של 70%, האחרון יזכה במכרז.

קריטריון נוסף: שיעור ההנחה הגדולה ביותר לקופות החולים. כל פרוצדורה רפואית שבפיקוח משרד הבריאות קבועה במחירון. בית חולים פרטי שיציע הנחה של 10% על מחיר המחירון ובית חולים אחר יציע 20% - האחרון יקבל את הרשיון. מהלך זה, להערכת האוצר, יוביל לחיסכון בתקציב הקופות.

נושאים קשורים:  רפואה פרטית,  חוק ההסדרים,  משרד האוצר,  ניתוחים פרטיים,  רפואה ציבורית,  חדשות
תגובות