חדשות

רופאות מנתחות בארה"ב נמנעות מדיווח על הטרדה מינית בעבודתן

43% מהמנתחות ציינו כי הן חוששות מנקמה או מעונש אחר בעקבות דיווח על הטרדה מינית | למתמחות סיכוי גדול פי שניים בהשוואה לרופאות אחרות להטרדה מינית

רופאה מתמחה. אילוסטרציה.

סקר שנעשה בארה"ב, שממצאיו טרם פורסמו בעיתונות הרפואית המקצועית, הצביע על כך שרופאות מנתחות נמנעות במקרים רבים מלדווח לממונים עליהן או להנהלות בתי החולים שבהם הן עובדות על אירועי הטרדה מינית שחוו במהלך העבודה. ההטרדה המינית המילולית וגם כזאת המבוטאת בשפת גוף מצד התוקף-המטריד היא השכיחה ביותר מבין צורות ההטרדה המינית הלא מדווחות.

הסקר מבוסס על התשובות שנתקבלו לשאלון שהופץ דרך האינטרנט ורופאים נתבקשו להשיב עליו באופן אנונימי. נטלו בו חלק 1,005 רופאים, 74% מהם הזדהו כנשים. 53% השיבו כי חוו הטרדה מינית מילולית או ביטוי בשפת גוף. 23% דיווחו כי חוו "מגע פיזי או כמעט התקרבות למגע פיזי מיני, ללא הסכמה".

הסיבה השכיחה ביותר להימנעות מדיווח – 43% – החשש מפני ההשלכות השליליות שיהיו למדווחת בעקבות דיווח להנהלת המוסד המעסיק. 32% דיווחו כי הן חוששות מפני נקמה או עונש אחר כתגמול על דיווח. 31% השיבו כי החשש הוא מפני הדחה, פיטורין או הימנעות מהתייחסות לדיווח מצד הממונים.

סקר אחר שהתמקד במתמחות העלה כי 58% מהן חוו הטרדה מינית אבל רק 16% דיווחו. מחקר זה בוצע בבית הספר לרפואה של אוניברסיטת צפון קרוליינה. הוא גם העלה כי למתמחות סיכוי גדול פי שניים בהשוואה לרופאות האחרות לחוות הטרדה מינית. ממצאי סקר זה הוצגו בתחילת החודש בכנס ה-ASCי(Academic Surgical Congress) שנערך ביוסטון, טקסס.

נושאים קשורים:  הטרדה מינית,  רופאות,  דיווח על הטרדה מינית,  חדשות,  מתמחות
תגובות
אנונימי/ת
05.03.2019, 08:40

מבלי לקרוא את הכתבה זה ברור לגמרי שכותרת המאמר מפוברקת ומטרתה הסתה פמיניסטית ועידוד לתלונות על חיזור בעבודה ויהי מה.