חדשות

מחקר בארה"ב: הוצאות הבריאות של מי שהחלימו מסרטן בילדות גבוהות פי 3

מחקר אמריקאי מצא, כי מי שהחלימו ממחלת סרטן שבה לקו בילדותם מתמודדים במשך כל חייהם עם הוצאות רפואיות גבוהות לעומת הממוצע

כימותרפיה בילדים ובני נוער (צילום: אילוסטרציה)

אמריקאים שהחלימו ממחלת סרטן שבה לקו בילדותם מתמודדים במשך כל חייהם עם הוצאות רפואיות גבוהות לעומת הממוצע; כך מצא מחקר שנעשה בבית החולים הכללי של מסצ'וסטס ובבית הספר לרפואה של אוניברסיטת "הרווארד" בבוסטון ושפורסם ב-Journal of Clinical Oncology. המחקר ניסה לכמת את ההבדלים בהוצאות על רפואה בין אלו שחלו בילדותם בסרטן והחלימו לבין האוכלוסייה הכללית.

עורכי המחקר ציינו בדיווחם, כי לפחות 10% מההכנסות של מי שהחלימו מסרטן מוקדשות לטיפולים רפואיים שנמשכים גם לאחר שהחלימו. זאת, לעומת 3% מההכנסות של בני אותם גילים שלא חלו.

"רבים מקרב מי ששרדו מחלת סרטן בילדות מפתחים בעיות בריאות כרוניות שלעתים קרובות קשורות למחלת הסרטן שבה חלו בעבר או לטיפולים שקיבלו. לכן, התוצאה היא שהם זקוקים לטיפול רפואי ארוך-טווח, מה שמציב אותם בסיכון למצוקה כספית הקשורה בהוצאות הטיפול הרפואי ובכלל זה הצורך להיעדר מהעבודה לשם כך", אמר ד"ר ראיין ניפ (Ryan Nipp), המחבר הראשי של המאמר. בנוסף, עליהם להוציא כסף רב על בדיקות סקר שנתיות.

שורדי סרטן בילדות אושפזו בשנה שקדמה לאיסוף הנתונים יותר מפי שניים וגם נטו להידרש להוצאות גבוהות יותר על טיפולים רפואיים

עורכי המחקר ניתחו נתונים לגבי 580 מבוגרים שאובחנו כחולי סרטן בממוצע לפחות שלושה עשורים קודם לכן, בילדותם, והשוו את הוצאותיהם ל-173 מבוגרים שלא חלו. איסוף הנתונים נעשה ב-2012-2011 והנבדקים חלו בסרטן בהיותם ילדים בין השנים 1970 ל-1986.

התברר, ששורדי סרטן בילדות אושפזו בשנה שקדמה לאיסוף הנתונים יותר מפי שניים וגם נטו להידרש להוצאות גבוהות יותר על טיפולים רפואיים. כאשר מדובר בשורדי סרטן בילדות שהכנסות משק הבית שלהם היה פחות מ-50 אלף דולר בשנה – הם נזקקו להוצאות על בריאותם כדי פי 5 יותר מאחרים. לעתים, המשמעות היתה גם שעקב נטל ההוצאה הכספית, רבים מהם ויתרו או דילגו על טיפולים או בדיקות – משום שחששו כי ההוצאות עליהן ידרדרו את מצבם הכספי.

עורכי המחקר ציינו, כי המגבלה של עבודתם היא שהנתונים נאספו לפני שנכנס לתוקף חוק ביטוח הבריאות שיזם הנשיא לשעבר אובמה ("אובמה-קר", או בשמו הרשמי: חוק טיפול רפואי בר-השגה). המחקר לא מספק תובנות לגבי השפעת "אובמה-קר" על הוצאות כספיות נוספות של שורדי סרטן.

המאמר פורסם על רקע התקדמות שחלה בשנים האחרונות בטיפולים לסרטן, המגדילים את מספרם של הילדים שחלו בסרטן ושרדו. השיפור בשיעורי ההישרדות פירושו גם שאותם ילדים עשויים להידרש לסיכון מוגבר לבעיות בריאות שונות כמו מחלות לב, פגיעה בכליות ולסוגים אחרים של סרטן בבגרותם, הדגישו מחברי דו"ח המחקר.

עם השנים, רבות מתוכניות הביטוח בארה"ב הגדילו את שיעורי ההנחות שהן מעניקות או שהכניסו שינוי לטובת החולים שהחלימו מסרטן כדי לתת מענה לקשיים הכספיים הצפויים להם.

ד"ר דאווה סלדה (Dava Szalda) מבית החולים לילדים בפילדלפיה, המכהנת כרופאה בכירה במרכז "אברמסון" לסרטן בפנסילבניה, הסבירה: "אלו ששרדו מחלת סרטן שבה חלו בילדותם נזקקים לפחות כדרישת-מינימום לבצע מדי שנה לאורך כל החיים בדיקות מעקב אחר מצבם, תוך תשומת לב להיסטורית תחלואה הקשורה בסרטן. בדיקות סקר לגבי ההשלכות וההשפעות ארוכות הטווח של המחלה והטיפולים, שתורמות בצורה אידיאלית למניעה עתידית של תמותה מוקדמת, כרוכות בהוצאות כספיות גבוהות".

נושאים קשורים:  חדשות,  החלמה,  סרטן,  ילדות,  לוקמיה,  הוצאות בריאות,  ארה"ב,  מחקר
תגובות
אנונימי/ת
05.09.2017, 10:44

זה ללא הכללת עלות פריימיה גבוהה אם בכלל לביטוחי בריאות, חוסר יכולת לבצע ביטוח חיים לצרכי נטילת משכנתא אבדן ימי עבודה וכדומה...