ethics

ארה"ב: רופאים מושעים מעבודה במדינה אחת, מרוויחים מיליונים באחרת

בין העבירות שביצעו הרופאים שהביאו לשלילת הרישיונות: תקיפה מינית, הונאה, זיוף מסמכים ורשלנות; הם מצאו עבודה כרופאים במסגרת "מדיקר"

סוכנות הידיעות "בלומברג" דיווחה אתמול (יום ב'), כי שירות הבריאות הפדרלי "מדיקר" שילם באופן לא ראוי ושגוי כ-44 מיליארד דולר בשנת 2012, בעקבות הונאות רופאים ואנשי סגל רפואי, זיופי מסמכים רפואיים וטעויות בגבייה. נתונים אלה עלו כתוצאה מבדיקה שערך המשרד האחראי על ביקורת שירותי הבריאות הפדרליים Medicare ו-Medicaid, שתקציביהם השנתי עומד על 604 מיליארד דולר,

בין השאר שילם "מדיקר", לפי הדיווח, את שכרם של לפחות שבעה רופאים שרישיונותיהם נשללו בשל התנהגות פסולה. רופאים אלו איבדו את רישיון הרופא שלהם במדינה אחת, אבל מצאו במהירות עבודה במדינה אחרת בארה"ב. ב-2012 הרוויחו שבעת רופאים אלו 6.5 מיליון דולר.

בדיווח מובאות הפרשות הבאות:

- הקרדיולוג ד"ר רוברט גראור (Graor), שרישיונו נשלל במדינת אוהיו ב-1995 לאחר שהורשע במעילה בסך מיליון דולר בעת שהועסק ב"קליבלנד קליניק", ריצה מאסר של שלוש שנים. ב-2003, לאחר שרישיונו הוחזר לו, התגלה כי במשך כ-20 שנה סילף תעודות רפואיות ובעקבות זאת נאסר עליו לעסוק ברפואה במדינת אוהיו לצמיתות. עם זאת, הוא הועסק ב"מדיקר", ששילמה לו מעל 660 אלף דולר עבור טיפול במבוטחיה בניו-מקסיקו. בין הרופאים שרישיונותיהם נשללו במדינה אחת ומצאו עבודה כרופאים במדינה אחרת יש גם מורשעים ברשלנות רפואית חמורה, תקיפה מינית והפרות חוק בכל הקשור להנפקת מרשמים לתרופות.

- רשיונו של מומחה לרפואה פנימית, ד"ר שון סטיל מקליפורניה, נפסל ב-2012 לאחר שנמצא אשם בתקיפה מינית של אשה במהלך נסיעת מונית בלאס-וגאס. הוא מצא עבודה כרופא במדינת נוואדה וב-2012 הרוויח שם במסגרת "מדיקר" מעל 394 אלף דולר.

- רשיונו של הכירורג ד"ר סווארופ נישדהאם נשלל במדינת אלבמה לאחר שנמצא אשם בטיפול רפואי רשלני שגרם למותה של המטופלת שלו. הוא ביצע ב-2004 ניתוח שגוי עקב Acid reflux באישה בת 36. הניתוח גרם לדימום מסיבי שהוביל לדלקת חמורה, קצב לב גבוה וכמו כן שגה המנתח במינון משככי-כאב נרקוטיים. הוא אף הורה לשחרר את האשה לביתה וכעבור יום היא מתה. למרות זאת, מצא הכירורג עבודה במדינת ג'ורג'יה בשירות "מדיקר" ושכרו ב-2012 במסגרת זאת הסתכם ביותר מ-22 אלף דולר.

- רישיונו של רופא המשפחה ד"ר אלכסנדר קאלק ממדינת מיזורי נשלל ב-2009, אך הוא מצא עבודה ב"מדיקר" במדינת אילינוי והרוויח ב-2012 לא פחות מ-3.5 מיליון דולר. הוא עבר על חוקים הנוגעים לרישום תרופות וסמים.

חברי קונגרס שקיבלו את הפרטים על פרשה זאת דורשים כעת חקירה והחלו להציג שאלות כיצד שירות פדרלי מאפשר לרופאים בעלי רקע מפוקפק להרוויח את שכרם על חשבון משלם המסים.

לקריאה נוספת לחצו כאן

נושאים קשורים:  ethics,  מדיקר,  שלילת רשיון,  ארה"ב,  מדיקאייד,  פלילי
תגובות