חדשות

כנס מיוחד על מעמד הנשים ברפואה הישראלית ייערך מטעם הר"י

הכנס, שייערך בתל אביב, יבחן היבטים שונים הנוגעים למקצוע הרפואה מהזווית הנשית, וביניהם סוגיית קידומן למשרות ניהול בכירות

ההסתדרות הרפואית תערוך ביום חמישי הקרוב (4 ביולי) כנס רב-משתתפים, שיעסוק במהפכה הנשית שעוברת עתה הרפואה המודרנית. יוצגו בו האתגרים וההזדמנויות, וייבחנו היבטים מקצועיים שונים הנוגעים לשינוי המגדרי שהרפואה חווה בימים אלה.

הכנס יתקיים במרכז פרס לשלום, ברחוב קדם 132 בתל-אביב-יפו, החל מהשעה 8:30 בבוקר ובמעמד שרת הבריאות יעל גרמן וצמרת ההסתדרות הרפואית. באירוע יתקיימו ארבעה פאנלים, בהם יסקרו המשתתפים היבטים הנוגעים לעבודתן של רופאות בקהילה, בבתי החולים, במחקר ובאקדמיה.

המארגנים הדגישו כי השינויים החברתיים הפוקדים את עולמנו בכלל ואת עולם הרפואה בפרט, מחייבים את ההסתדרות הרפואית לבחינה ולהערכות מחודשות של ההיבטים השונים הנוגעים למקצוע הרפואה.

אחד השינויים החברתיים הללו הוא הרצון והצורך של נשים וגברים כאחד לפנות מקום גדול יותר לחיי המשפחה, מה שמצריך איזון וגמישות רבה יותר בשילוב של קריירה עם חיי המשפחה.

הנתונים מלמדים כי למעלה ממחצית הסטודנטים המצטרפים כיום לפקולטות לרפואה בישראל - הן נשים

שינוי מרכזי ובולט נוסף המתרחש בשנים האחרונות ברפואה הוא כניסתן של יותר ויותר נשים לעולם המקצועי, האקדמי והמחקרי. הנתונים מלמדים כי למעלה ממחצית הסטודנטים המצטרפים כיום לפקולטות לרפואה בישראל - הן נשים. כאשר יסיימו את הלימודים ויחלו בהתמחות, תהיה לכך השפעה רחבת היקף על מקצוע הרפואה.

הכנס ייפתח בהרצאתה של פרופסור רבקה כרמי, נשיאת אוניברסיטת בן-גוריון, תחת הכותרת "קידום נשים באקדמיה בישראל - מקרה בוחן; האם מתאים לנשים ברפואה?".

הפאנל הראשון יעסוק בדרכים לקדם נשים למשרות ניהול בכירות ברפואה הקלינית ובאקדמיה. הפאנל השני בסוגיית התאמת תנאי העבודה לשינויים שחלים במקצוע ובו ינסו המשתתפים לבחון היבטים הקשורים בסוגי ההתמחות, בתנאים הפיזיים והסוציאליים, בסוגית שעות העבודה הגמישות. הפאנל השלישי יבחן את השאלה אם רופאים ורופאות מטפלים באופן שונה בפציינטים שלהם ואילו הפאנל הרביעי שיתנהל בסגנון כנסי ה-TED (הרצאות קצרות) יעסוק בנשים שנמצאות מחוץ לעולם הרפואה וממלאות תפקידי ניהול וייעוץ אחרים.

לקריאת תוכנית הכנס המלאה.

נושאים קשורים:  חדשות,  כנס,  מגדר,  ניהול ברפואה,  מחקר ואקדמיה,  ההסתדרות הרפואית בישראל
תגובות